Mina skrälldrag som kan vara värda en extra blick
Avd 1. Efter att Barca spetsat så kommer en snabb Jetta palema utvändigt och får överta spets för en kort stund.
Sen är det lite lurigt vem han i sin tur får släppa till. Goop gissar jag på.
Ruby Trap avancerar till dödens. Promise me andra ytter.
Men till 8% med Adielsson i rygg på ledan så blir Jetta palema livsfarlig på open stretch!
Avd 2. Drömmsinarie angående starten vore att ludde drar till med en galopp.
Green slim drar då på en "sympati" galopp då hästen innanför galopperar.
Då blir loppet helöppet och vem som helst kan vinna.
Super otto förtjänar en vinst och kan speeda bara han inte slipper gå hela långa vägen ute i spåren själv. När han väl får en fin rygg, säg andra utvändigt så kommer han att vinna.
Men som sagt, detta vore ju bara ett drömmsinarie. =)
Om ingen av dom förstnämde hoppar så vinner ju tyvärr någon utav dom.
Avd 3. Daydream Rapida 5%. Sist hade det varit opassande bana så glöm den starten. Kolla två lopp tillbaka. Kolla in vilka hästar han spöat, även 4 lopp sen!
Trivs på disansen.
Vist är 9 och 12 heta motbud.
Sättet som Breidabliks G.T vann på senast tyckte jag var kraftfullt så tror inte han får problem med distansen alla fall. Men antaglingen så blir Berjdablik instängd.
Men till 5% mot hästar som inte har gjort lika många lopp på denna distans och i mina ögon mött lite lättare motstånd så ska Daydream Rapida absolut med på mitt system!
Avd 4. Här är det svårt att hitta motbud. Vinner inte MT så tror jag att vem som helst kan vinna. Rätt resa bara och lite speed.
Ja rankar att Reven har samma chans som ex hard living bakom MT.
Avd 5. Halvlurigt lopp där jag tror att den som når spets rinner undan där. Kan 1 Calvados in hålla ut 3 Othello C.D? Det är frågan de. Kan detta vara omgångens bästa lås. Men ska vi hitta en skräll så blir det 6 Venividivici Karsk 5% som har sprungit in mest pengar i detta lopp.
En annan sak man kan lägga märket till är att dom fyra mest streckade hästarna (othello,calvados,melby, och owen) är 4åringar. Vist har dom mognat på sig bra från treåringar upp till 4. Men finns motbud på dom något äldre och visare 5 och 6 åringarna som är med... Gammal och vis spöar ung slyngel??
Avd 6. Detta lopp är ganska likt första loppet. Många garderar så hittar man en spik här så är det många plus. Vidöppet i mina ögon. Kanske Paparazzi M trycker sig till spets någonstans i första kurv. Vinner loppet tror jag dock att Evens first boy har stor chans att göra. Skrällen blir 7 Comeonhill. Hästen är startsnabb men har dock gått upp en klass. Men fin tid senast och hamnar hästen bara bra till så har han en fin speed på slutet.
Om det dock blir spik här för min del så kommer den i nu läget att hamna på Evens.
Avd 7. Här blir skrälldragen två hästar i form utav. 1 From Dust to Dawn och 3 Party Boat Hanover. Någon utav dessa kommer få en fin rygg på al dente som kommer gå i spets.
6 Volstead går i dödens och masserar al dente hela loppet lite lätt.
Så när upploppet kommer så sitter Form dust eller Party boat i rygg på al dente. Bägge två kan sända iväg på open stretch.
Lycka till imorgon! =)
Mina spikar i nuläget är MT i fjärde och Evens paty boy. Men mycket hinner ändras till start.