Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-16, 08:12   #104
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Mina tankar om omgången...

Avd.1

2 Promise Me - flög fram över upploppet och Lövgren meddelade innan och efter loppet att man siktat mot det här och att hästen var/är i toppform vilket den visade med eftertryck! Från bra läge skall den absolut räknas igen! Fin speed!

3 Bella Beluga - Goop upp på Melanderhäst med brant stigande formkurva! Streckas!

4 Barca - Tar spets och släpper inte till vilken skithäst som helst! Tony har meddelat att man vill som sämst ha rygg ledaren på en häst som håller till upploppet men man är inte främmande för att köra i spets hela vägen! Mkt fin häst från litet skitstall men om man har konserverat formen är det loppets stora dark horse! 3% är ett skämt!! Folk är fulla!!

5 Jetta Palema - är streckvärd på 8% men släpps inte till spets av Tony i alla fall tror jag! Finns ingen anledning!

9 Ruby Trap - omgångens snackis! Streckas men vägrar spika!

10 Souchong - 7% är alldeles för lite! Walmann varnar kraftigt! Dagens bästa platslir?

Låser på dessa!

Avd.2

7 Greenleaf Slim - Goop fixar spets från springspår och jag tror det är dagens bästa spik!

Super Otto bra mtrl till rak tvilling?

Avd.3

9 Furious Francis - har bra rygg i Qualis Talis som är ganska flink iväg! Tror Goop följer rygg och trycker sig till spets efter 400 meter och då är loppet slut! Bästa hästen baissas från bakspår men jag tror som sagt att det är spets och slut!

Breidabliks G.T. får försöka tackla Goop, trycka sig ut för att hinna före till pik men det är inget jag tror Lugauer lyckas med! Första utmanare!
Daydream Rapida tidig för den som garderar! Mosade Bredabliks för ett par starter sedan och Crebas har vässat! PASS UPP!
Oscar Ribb bortlottad men en av dom mer kapabla i loppet! 3% är galet.... miljonhäst för den som garderar men jag är som sagt inte en av dom! KÖÖÖÖÖR GOOOOOP!

Avd.4

1 Reven D'Amour - spetsar och släpper och hoppas på stretchen! Kan absolut utmana och 8% är helt jävla galet från rygg ledaren!

2 Magic Tonight - sitter i spets efter 500 och skall då slås! Walmann sa igår att det ska vara näst intill omöjligt att slå den på speed. Lät mycket förtroendeingivande men allt kan hända och 77% är galet mycket! Nästan tjänstefel att inte gardera!?

5 Luckycharm Hanover - Redén kusligt mystisk och till 2% är det intressant...

Avd.5

1 Calvados In - försöker ta spets men den är vikt åt Söderströms! Kan vinna från open stretch! Streckas!

2 Seek And Destroy - satt fast med rubbet sist och ett måstestreck från bra läge till 3%!

3 Othello C.D. - åker med då jag ändå garderar men är dagens sämsta favorit och 47% förstår jag ingenting av! Den fick 100.000 på sig sist och hur hinner hästen med över kort distans? Tycker den mest är stark? Nej, schas!! Otroligt felvärderad idag!

4 Mellby Collector - är snudd på förstahäst i loppet på ren kapacitet! Bortkörd av Örjan sist och enda orosmolnet är spår 4 i volt!? Kan bara vara stenklar?

6 Venividivici Karsk - är omgångens drag! Garantispets och toppform! Den här kan vara stenklar!? 5%!!!? RING LÄNKARNA SAMTLIGA!! AA-gruppen rekryterar mellan V4 och V75 i totohallen!

8 Owen Face - strulputte som man kanske har hittat nyckelen (så ni nerifrån förstår!)? Jättefin i comebacken och mysigt smygläge på innerspår!

10 Cinnamon Prince - får ett lyxstreck på toppform! 3% för lite...

Avd.6

Här blir det åka av och två formstarka spurtare bildar lås!

3 Even First Boy
4 Staro Fendi

Båda i absolut toppform! Båda tuuuunga spurtare! Båda bra lägen! Den som får mest förmånligt lopp av dessa vinner!

Avd.7

4 Al Dente - kan såklart vinna men här vimlar det av motbud!

6 Volstead - OJ vad fin den var sist! Kan vinna med 20 meter och chansspik för den vågade men tar med några till!

7 Spartan Kronos och 10 Sylvester America kommer väl aldrig någonsin stå under 10% igen och måsten!

9 Carabinieri till 5%!!? Stall Untersteiner inte lika sprakande stallform längre men den här är ett fynd från smygläge!

1 From Dust To Dawn och 3 Partyboat Hanover runt 5% från bra lägen!

Oj oj oj.... 12 Explosive De Vie spöade nyligen Al Dente! Förvisso årsdebut på den då och nu 12:e men flytta på sig kan den göra och om halva fältet krigar varvet på 1.11 så har den större chans än 0%!!!

Lycka till!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat