Citat:
Ursprungligen postat av olle
Du som har koll på det mesta. Varför ska Östersunds V75 omgång lörd 6 juni köras sent på kvällen ? Första start den dagen är 18.15 och det innebär väl V75 start tidigast kl 20. Gissar att det har något med nationaldagen att göra men har dom verkligen när dom bestämde det haft koll på att Champions Leauge finalen i Berlin går samma kväll ? Det känns ju som en superkrock att köra V75 samtidigt som årets kanske största fotbollsmatch ska gå av stapeln.
Vad jag vet har Östersunds V75a aldrig körts på kvällen.
|
Det finns väl inga riktigt rationella skäl till det annat än att man vill försöka kopiera Bodens koncept. I Travrondens semesterbilaga sidan 20 kommer man med något krystat om att folk skall hinna fira nationaldagen först... Jag är inte alls säker på att man gör rätt. Det blir ett litet helvete för de tränare och kuskar som skall köra Guldstoet på Axevalla med tävlingsstart klockan 14 dagen efter.
Helgen efter, när Boden kör är, det ju Oslo GP dagen efter midnattstravet. Jag gissar att det blir något chartrat flyg för kuskar, tränare, TV-folk och journalister bägge dessa helger.