Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-17, 11:25   #50
Manprinsen

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Klartecken på ATGidag?

3 Art Kjarvald (V75-2) utmanade självaste Månprinsen A.M. senast.
- Tyvärr blev det galopp när Ove A Lindqvist drog ner norsken. Han blev störd och gillade inte att bara kunna se rakt fram och bromsade sig i galopp, säger Stig Jarle Röste.

Hästen var inte trött efteråt i stallet och Ove hade en del att köra med, samtidigt som Gunnar Melander faktiskt satt och smackade på sin häst genom den sista kurvan. Men det där får vi aldrig veta. Han går bra på alla distanser. Det var första loppet över kort distans med bil i förra starten på över ett år och kanske spelade det in att han galopperade. Så jag är nöjd med att dagens uppgift är över medeldistans. Om han gör ett bra lopp i Finland kanske vi provar Elitkampen på Solvalla under elitloppshelgen. Han är inte stor - bara 1.48, - men har ett bra trav och en jäkla "skalle" och det är det viktigaste. Art Kjarvald kan en tid neråt 1.22 i alla fall och visst måste jag tro på chans. Det blir optimalt på fötterna, barfota fram.
Jag är sugen på att spika Ove, men samtidigt blir jag lite lur när jag läser finska travtips och ser att nästan ingen har med den speciellt högt. Antingen har finnarna ingen koll på Art Kjarvald eller så är deras kallblod jävligt bra. 2 och 5 rankas högt förutom favoriten. Vet att det är surr om 5:an Köppinen att den är riktigt speedig. 9% just nu

Senast redigerad av Manprinsen den 2015-05-17 klockan 11:29.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat