Citat:
Ursprungligen postat av incitatus
Höjt radpris på v5 gynnar de som kan trav, fler och fler lopp då kommer slumpen in.
Du har en ide, säg en 8 oddsare (Brukar vara streckade 6-14% beroende på speltyp loppet etc)
V5
Spika 8 oddsaren, sedan kan du spika en favorit, kvar att lösa 3 lopp, 3 * 8 * 8 blir ca 200 rader med ett radpris på 2 kr kostar det 400.
V86 spikar en 8 oddsare, inte är jag speciellt mycket närmare att få 8 rätt, känns rätt meningslöst.
När jag började med trav spelade de vuxna i min närhet V5 system för 84 96 ibland kanske 128, och det var vuxna med inkomster klart över medel,
|
Höjt radpris innebär att det kommer se ut ungefär som på V86 vad gäller insatsfördelningen. De stora favoriterna blir ännu större, och det är ett fåtal hästar i varje lopp som har insatser på sig. Många nästan ospelade hästar.
Höjt radpris innebär ju inte att spelarna har mer att spela för utan då blir det för de flesta mindre system och storspelarna gynnas ännu mer mot dom som spelar för en eller ett par hundringar varje lördag. För dom kommer det bli ännu svårare att sätta 7 rätt och därmed vinna något. Tveksamt om det är gynnsamt för omsättningen.