Citat:
Ursprungligen postat av olle
Mr Vox verkar väldigt snabb ut när man kollar några lopp i arkivet. Skulle den ta sig förbi Kemas Magic i starten så släpper den sen och det är sannerligen ingen bra rygg från 3e inner.
Det blir något som det kommer spekuleras kring för Kemas Magic var inte speciellt vass från start varken näst senast på Jägers eller senast på Solvalla trots Takters Hulkenvagn (den gröna jänkarbiken).
|
Mr Vox, Shadow Woodland och Star Advisor Joli är alla snabbare än 1 Kemas Magic och man kan ju hoppas att Takter inte klarar att hålla upp innerspåret då jag gissar att han kommer dra över 50% streck å det finns chans att fälla här.
Hästen ser ju inte direkt osnabb ut och kanske kan Takter kräma ut lite extra nu när han måste från innerspåret. Rent spontant tycker jag att Mr Vox ska kunna ta en längd, men det är ju alltid lite svårare när man startar jämsides.
Risken finns ju också att Mr Vox Solfjädrar ut de 2 snabba utanför om han inte tar sig förbi.
Min gissning är dock att Mr Vox tar ledningen och att Shadow Woodland håller ut Star Advisor Joli och övertar.
Liberty Face borde vara snabb nog att hålla ryggen bra nog för att Takter inte ska komma ut, men kanske chansar man på att Kemas Magic spetsar och väljer dennes rygg direkt istället?
Jag tror inte det är uteslutet med Kemas Magic i ledningen ändå, toppkuskarna har ju lyckats spetsa med en hel del sega ök på senare tid (Don Incantatore)