Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Ja, absolut. Ingen skugga ska falla på Solvalla. Jag håller med om att det inte är de som ska stå för priset utan jag tycker att de ska få hjälp från högre ort att kunna tänka långsiktigare eftersom det är hela travsporten som gynnas.
Man är aldrig sena från ATGs och Svenska Spels håll att påpeka att de inte kan konkurrera på samma sätt som de utländska bolagen som kan ge bonus och rakebacks till spelare. Men vad jag vet finns det inga bestämmelser som säger att man måste ta betalt för lopparkiv och inträden osv som man mer än gärna gör. Någonstans här tycker jag det brister. Har man inte tillgång till samma verktygslåda som konkurrenterna så kan man ändå göra det bästa av de verktyg som man har.
|
Inte bara lopparkivet som kostar. Om man är spelare så finns det väl tre verktyg som är en absolut grundnivå
1. lopparkivet 100 kr i månaden
2. Ett bra reduceringsprogram (joker kostar 700 kr per år)
3. Travronden (kostar 2200 kr per år)
Ronden kanske inte alla behöver men jag skulle känna mig väldigt handikappad fortfarande om jag inte hade startlistorna till loppen framför mig på papper där jag kan göra lite anteckningar mm. Att skriva ut alla startlistor skulle nog kosta lika mycket som en årsprenumeration på travronden.
Men dessa basic grundplåtarna kostar väl ca drygt 300 kr i månaden eller drygt 4000 kr om året.
Sen är det som sagt inte bara Solvalla som vräker på med priserna under sin stora helg. Blev nyfiken och kollade på Östersunds hemsida som har sin stora helg veckan efter. Dom har vad jag kunde läsa fri entré förutom denna helg. Något företag ska sponsra entrén resten av året. Kunde inte hitta vad dom tar betalt sin stora lördag men det erbjöds ett paket med inträde, program, 3 rättersmeny och något till för 11 900 kr för 6 personer, dvs 2000 kr per person. Det är inga små pengar. Normalt kostar väl en trerättersmiddag av den klass det handlar om på en travbana max 3-400 kr på en vanlig restaurang.