Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-18, 14:56   #58
SuprMario

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2500
Standard

Citat:
Det är rätt många som tar med sig en kylbox med smörgåsar och sallad att äta samt campingstolar att sitta på.
Ja detta är ju det enda vettiga alternativet kvar, men innebär inte detta att man måste vara på plats på Solvalla 7 timmar innan första loppet går överhuvudtaget?
Annars står man väl där o trängs utan att varken se eller kunna spela men man får ju insupa atmosfären...:=)

Ja då hamnar man på 350kr per person, så förmodar dom inte har ungdomsrabatt så skulle det innebära att fru, man med 2 ungar går inträdet på 1400kr
Parkering? Njaa - under 100kr tvivlar jag på.
Kaffe till föräldrarna, lyxar till det med en bulle ger 100kr
Lite dricka, en måltid för 4 pers 1000kr till.
Programmet ingick vad jag förstod i godiebagen så det blir ju en rabatt på 50kr där iallafall...

Minst 2500kr för en familj garanterat och då har inte insatserna fördelats ännu...

Jag får en resa till Grekland för 1 pers sista minuten..)

Solvalla måste tjäna sina pengar - det är självklart. Det kostar att driva en anläggning men tänket ju galet att urholka folket innan de får ta del av konceptet.
Låt andra företag sponsra inträdet på något sätt som säkert hade fungerat, gäller bara vidga vyerna lite.
Sälj mat/dryck till vettiga priser INNE på arenan så folk inte tar med sig eget.
Om ATG har svårt att hjälpa banorna med sina kostnader, som någon skrev innan, ge en voucher på ett lir för en slant för den som köpt inträde etc - då tar ju ATG en del av kostnaden som inte belastar kunden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+4)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat