Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-19, 17:27   #9
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns i Sverige någonstans mellan 350.000 och 400.000 hästar. Uppskattningsvis är 25% av dem travhästar i någon form. Men det finns alltså en kvarts miljon hästar till. Hos människor som inte har några problem med att hålla dem med stall, mat och skötsel. Där finns det nog rätt många som man skulle kunna locka över till travets värld. Tävla med hästar och kunna få en slant. Föda upp en häst och få betalt för det. Intäkterna idag för dessa hästägare är ingenting, men intresset att ha en häst är stort.

Därför tror jag att det kan vara bra att synas lite i TV med annat än bara tävlingsmomentet med väldigt professionella människor. Markoolio har ett hyfsat stort travintresse och visst vore det väl roligt om den omöjlige Stenmark skulle visa sig kunna köra häst också?

Förr var det vanligt med kändistravlopp. Det var inte så noga med licenser. Man anlitade också ofta kändisar som prisutdelare, jag minns t.ex. att Magnus&Brasse var prisutdelare i något V 65-lopp på Solvalla när jag var där i min ungdom på 1980-talet.

Jag tror inte vi skall ducka för att kändisar är ett viktigt inslag för att synas i bruset. När bröderna Sedin eller Frank Andersson pratar trav så får det mer genomslag än när Anna-Maria Öberg gör det.
Det är skillnad på att prata seriöst om trav och på att göra det till ett tv-jippo. Vem de har som prisutdelare spelar mig ingen roll, det är samma sak på rockfestivaler; jag bryr mig inte om vem som presenterar banden.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat