Citat:
Ursprungligen postat av olle
Jag kallade det inte lotto. Jag säger att det med 8 lopp finns plats för så lite hästar på systemet att det blir olösligt om man inte är beredd att lägga väldigt stora insatser. Undantag när det blir favoritparad men då blir det å andra sidan inga pengar att tala om heller.
Jämför t ex följande
Det fanns idag 179 159 040 möjliga kombinationer för 8 rätt. Spelar du 1000 rader/250 kr är chansen 1 på 179 000 att du sätter 8 rätt rent matematiskt.
Spelar du V64 med i genomsnitt 10 hästar per lopp så finns det 1 000 000 möjliga kombinationer till 6 rätt. Det är således rent matematiskt sannolikt att du behöver få 6 rätt på V64 hela 179 ggr för att han lika stor chans som att sätta V86an en gång.
Nu är det ren matematik men det säger i alla fall en hel del om hur enormt mycket svårare det är att få 8 rätt på V86 jämfört med 6 rätt på V64.
|
Visst är det så. Sen så kostar raden på V86 0,25kr och 1kr på V64. Så jätte stor skillnad är det väl ändå inte? Jag brukar vinna lite då och då, på både V6, V7, V8. Och brukar aldrig spela för över 500. Aldrig över 300 på V6.
Helt omöjligt är det inte. Men kanske måste hitta häst under 5% på max fyra hästar, det är lite det som är nyckeln. Men i slutändan, måste man såklart ha tur.
Gäller att plocka bort många onödiga streck, och flaxa en del.