Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-22, 07:44   #1
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Solänget fredag V4-analys


Ikväll kör solänget normaltävlingar, dvs inga breddlopp (tyvärr). Jag har gluttat på V4;an och kommit fram till följande analyser

avd 1
3 Solakongen kan omöjligen förlora detta lopp tycker man. Var hur formidabel som helst vid segern senast i Boden, motbudet den gången var Moeses med Olle Carlsson, en inte oäven travare. Solakongen hade bakspår och det strulade ordentligt första biten så efter 500 meter var hästen sist medan Moeses ledde. 800 gick Månsson på i 3;e spår med Solakongen och på upploppet satt han still åkandens på nytt rekord 27.1 och ganska okörd.

Enda motbudet denna gång är Björn Carlsons Esping, men den senaste insatsen som 4;a på 29 tid trots ledningen visade långt ifrån någon toppform. Den annars segerrike hästen (12 segrar) behöver flera lopp innanför västen. Spik på Solakongen. 1 Karlängslill kanske första motbudet. Pengamaskinen Högda Kvikk fortsätter plocka pengar nu för 74;e gången på 94 starter, Två fina 4;e platser på slutet och enprocentaren tar säkert en matlapp även denna gång

avd 2
Ett riktigt getingbo med 8 Global Obama (Gunnar Melander) som klar favorit trots två g;n på slutet. Tveksamt tycker jag, pga läget formen och massivt motstånd. Jag såg 6 Rekord Amok senast på Bergsåker, gick fina 17 blankt som trea och bara slagen med huvud, Låg 6;a vid ing till si kurvan men en strong spurt höll så när på att resultera för 35 oddsaren den gången.

3 Jolly Jumper GL tror jag lite på. Hört att den tränar bra. 19/4 blev hästen 3;a på Bergsåker efter en galopp i första kurvan men landade ändå på 17.8. I samma lopp startade Global Obama och felade i rygg ledaren 1oo meter kvar och hade gått ungefär samma tid felfri. 5 Karthago Adamas med Stefan Edin är ett bud om hästen klarar 5;e spåret. Såg den vinna på 17.4 2148 meter senast på Sä från ledningen hur lätt som helst. Bra häst.

avd 3
Här har jag sett en mycket bra häst nämligen 6 Any Given Center. Hästen vann senast på Umeå på finfina 14.8 2140A i ett tät slutstrid med Båths Balero Mearas och Berghs Real Dream. Stefan Söderkvist gästade som kusk den gången, nu är det Krioster söderholm och springspår. Motbudet är nog 11 Le Chapeau, trots avsaknaden av lopp och 2 Bone Machine med Bo Eklöf (som har visat enorm kuskform sista veckan) Eftersom Pihlström tränar ska hästen tas på största allvar. Möjligen kan ytterligare 2 hästar nämnas, nämligen 5 Foaje (Ove A på en Thule Jonnson tränad häst alltid intressant) samt 12 Magic Simba som jag såg vinna 12/5 för
Djuse på tiden 16.1 men är ju bortlottad

avd 4
Avslutningen är ett stolopp för kallblod! 2 Tåtäntan med amatören Håkan Persson gick rekordet 31.5 som tvåa på Dannero efter Berghs Eld Lotus och det räcker nog inte, men är ändå favoritspelad för tillfället. från Norge kommer 6 Spikmira som gjort den långa resan i 20.000 loppet, alltså i angeläget ärende. Har tre segrar på full distans och gick senast 29.9 på 1640a som trea. Min vinnare är nog Spikvilja med Camilla Olsson. Hon har 2-2-1 i årets 5 starter och gjort väldigt bra ifrån sig. 8 Cali Moa en fartfylld JOP häst körs av Söderholm och kan trots spåret vara med där framme. 9 Vindbläsen såg jag vinna på Sä 21/4 men tror jag inte räcker till från bakspår. 5 Jämtongen sägs träna bra men det var länge sedan den visade nåt i lopp

Den som vill spela V5 har bara att lägga till följande

V5:! Klarar Coriano Ås 5:e spåret ska det vara vinst. Form och klass och Ove A räcker. 2 Ave Maria dock streckfavoprit, formen? Jätteskrällen om Ove A inte klarar 5;e spåret kan vara 8 Lischla Dunder som det borde vara dags för snart

V5;2 11 Lacquer and Lace ska bara bolla med ljummet motstånd, dessutom är det Eklöf, formkusken, i jollen,.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5), peozz (+5), Helge (+5), DIF (+3)

Senast redigerad av SO den 2015-05-22 klockan 09:17. Anledning: tillägg
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat