Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp
Låter konstigt om det är så dålig kvalitet på sändningen hos ditt ombud. Mitt närmsta ombud har en helt okej kvalitet på sändningen i paritet med en "vanlig" SD-kanal i kabelnätet. Jag skulle dock gärna se att ATG-live fanns i HD som en valbar kanal hos t.ex. comhem. I Norge kan man prenumerera på Rikstoto Direkte för 199kr i månaden samt då ingår tillgång till lopparkivet via webben.
På tal om travsändning i HD så har det direktsända kvällstravet nu flyttat in i TV4 Sport. Är det någon här som har TV4 Sport HD och kan kommentera kvaliteten på sändningarna. Är det i HD-kvalitet? Är de lika besudlade med reklamavbrott som i TV12?
Nytt upplägg för travsändningar i tv4-gruppen:
http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/nytt...i-tv4-gruppen/
|
Det har pratats en del om HD, men faktum är att utrustningen som används på sina håll och kanter inte klarar av det hela.
Kameror behöver uppdateras, i flera fall behöver länkutrustningen bytas ut, och belysningen på flera banor är av sådan klass att det ändå kommer bli svårt att leverera bra bildkvalitet.
Igår klockade vi eftersläpningen från Gävle genom att en person som var där ringde med mobilen och så mätte jag med sändningen. Ibland var den över två minuter, mycket sällan fick vi den under en minut på betan. Det är dåligt!
På vanliga ATG släpade det 15-30 sekunder.