Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-24, 14:20   #32
MoniMakerApp

MoniMakerApps avatar

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det har pratats en del om HD, men faktum är att utrustningen som används på sina håll och kanter inte klarar av det hela.

Kameror behöver uppdateras, i flera fall behöver länkutrustningen bytas ut, och belysningen på flera banor är av sådan klass att det ändå kommer bli svårt att leverera bra bildkvalitet.

Igår klockade vi eftersläpningen från Gävle genom att en person som var där ringde med mobilen och så mätte jag med sändningen. Ibland var den över två minuter, mycket sällan fick vi den under en minut på betan. Det är dåligt!

På vanliga ATG släpade det 15-30 sekunder.
Oj, det låter ju inte bra alls. Du skriver visserligen inte vad du har för uppkoppling hemma men jag antar att det är fiber via stadsnät eller motsvarande så att mätningen inte påverkas av ett långsamt bredband hemma? Testade ni även att klocka TV12-sändningen i kabelnätet? Låter ju märkligt om Kanal75/TV4-gruppen inte skulle ha modern utrustning/länk när man är på V75-banan som Gävle stod som värd för igår. Att eventuella saxbanor har gamla kameror, och "trötta" förbindelser kan jag köpa men inte där V75-cirkusen drar fram.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat