Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
ATG har ju successivt målat in sig i ett hörn med fler och fler spelformer som kannibaliserar på varandra. Det har gett en hel del små spelpotter som inte attraherar spelare med ambitioner.
|
Precis! Nu vet man ju inte hur ATG (och husbonden Staten) vill ha det, kanske spelare med ambitioner inte är önskvärda som kunder. Problemet, i så fall, är att väldigt många spelare har ambitioner och söker sig därför till analyserbara spelformer. Utan dem kan ATG hälsa hem.
Jag kan bara tala för mig själv, men skulle det bli verklighet med permanent 15% avdrag, så skulle jag ta mig en funderare på att fokusera all min energi till vinnarspel. Inga jackpoteffekter, inga svårbedömda garderingslopp, mindre analysarbete, inga superlätta V75:or, inget räknande på alternativ, osv.
Med tiden skulle potterna öka så man kan satsa mer utan att förstöra oddset, vilket skulle locka fler seriösa eller "seriösa" spelare...,som idag kanske kämpar runt plusminusnoll-strecket med fotbollsodds på nätet. Eller med limiteringar hos bolagen, för den delen. Mer pengar kvar i Sverige, helt enkelt.