Ämne: V65 Solvalla
Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-29, 12:03   #10
TOBYTYKE

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9493
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
vem skriver detta åt jorma kontio??? kan ju knappast vara han själv.

Lopp 1 CAZTOR Nurmos Timo, känns som en bättre häst än vad han har visat i de senaste starterna. Vi bör få en fin resa från tredjespåret men han är svårbedömd innan han visar mer i loppen. Jag är nöjd med en bra insats.
Lopp 2 TESIO (IT) Nurmos Timo, är en mycket talangfull travare som har inlett tävlandet på bästa vis med två raka segrar. Vi har ett trist utgångsläge och motståndet är tuffare än i de föregående starterna men jag kan inte vara annat än optimistisk.
Lopp 3 ECLIPSE BOKO Nurmos Timo, är en kapabel travare som börjat löpa upp till de förväntningar som finns på honom. Han har vunnit i bra stil i de två senaste starterna och han tar loppen på rätt sätt. Nu har vi ett fint utgångsläge och han kan öpnna skapligt utan att vara någon blict från start. Med en vettig resa är vi med och gör upp om segern.
Lopp 5 BACKORDER (US) Nurmos Timo, är ett fint sto och hon har visat fina takter i årets två starter. Senast visade hon upp fin startsnabbhet och jag hoppas att vi kan utnyttja den växeln även nu när vi har ett innerspår. Hon är inte beroende av ledningen men det brukar oftast vara den enklaset vägen. Hon tillhör en av dem som gör upp om segern.
Lopp 6 MELLBY CLUB Nurmos Timo, är en häst med bra kapacitet för klassen och han visade bra takter i årsdebuten. Han är ännu inte helt att lita på och det finns ännu viss galopprisk under hela loppet. Den långa distansen gynnar honom och fefri slutar han i segerstriden.
Läste precis detta och tänkte på samma sak. Han lär ju sagt det på finska till någon, men även på finska känns det inte som han kan uttrycka sig så som det står ovan.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat