Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-01, 20:50   #14
overpace
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

I system nr2 blir det mera snickrande. Riktigt hur komplicerad modellen blir vet jag inte själv, men jag har döpt laget till Tomteverkstan så det lär väl bli en del hej o hå i alla fall.

Systemet kommer att sakna spik, men ha en 1av2-variant. Dvs jag väljer ut två hästar som jag själv tycker har ett bra spelvärde och minst en av dem måste vinna. Modellen kommer att byggas så att det blir en klar fördel om båda vinner. Dessa utgångshästar kommer inte att vara storfavoriter men inte heller riktiga långskott. 15-40% på insatsfördelningen kan man tro. Utan att ha analyserat något extra skulle t ex Blits Buitenzorg och Cool Keeper kunna bli utgångshästar på lördag.

Ramen i Tomteverkstan kommer att vara klart större än i Trams. Ganska naturligt då det saknar en spik men systemet kommer även att ha en betydligt större mängd villkor. Risken att klanta till det och reducera bort sig blir då förstås större. Senare under veckan kommer jag att visa på en systemmodell.

Under tiden som spelandet fortgår blir det att mäta hur bra eller dåligt jag väljer hästar jmf med insatsprocenten och hur vettiga eller korkade de olika villkoren är. Men det behöver ingen medlem engagera sig i. Eventuellt intresserade gör väl bäst i att bara studera de enskilda systemen.

Andelspriset även här 700 kr och max 10 andelar. Jag går in med 10 andelar, gör ett system på ca 14000 rader och eventuellt utökad spelkassa används till att stärka de "nedre" delarna av systemet. Med det menas att flytta in en bortplockad, flytta en D till C eller en C till B. Grundutgångarna på nyckelhästarna kommer att bibehållas.

Jag återkommer.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-02 klockan 10:54. Anledning: 15-40% mer troligt
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat