Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-07, 12:55   #346
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 229
Sharp$: 57477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Problemet är väl ändå inte tillgången till flygplatser, utan att travcirkusen inte riktigt harmoniserar med andra människors resande. Det går väldigt få flyg på lördagskvällar efter V75, även mellan t.ex. Landvetter och Arlanda. Även vardagar om man skall ta sig hem efter t.ex. kval till årgångslopp, Hugo Åbergs, Jubileumspokal eller V86 är det beklämmande få alternativ med flyg.

Det finns många idrottslag som chartrar flyg för att åka till matcher långt borta, så varför inte travet nått dit är en liten gåta för mig. Faktum är att svenska travtränare, kuskar och skötare tillbringar oerhört mycket tid på vägarna. Ibland funderar jag över när de har tid att träna hästarna och om de kan ha något annat intresse än att bara leva med travet.
Men travbanorna ska väl å andra sidan inte i första hand tänka på hur kuskarna smidigast ska komma iväg till nästa bana när dom planerar sina arrangemang. I så fall hade det väl varit mest optimalt att köra stordagarna typ en måndagförmiddag/eftermiddag.

Boden som väl känns mer avlägset än någon annan bana för de stora kuskarna satsar vad jag läst inte heller något på att få dit hästar med flyg till sin stordag, och följden har ju blivit att Norrbottens stora pris för det mesta är det överlägset sämsta storloppet för eliten som körs under hela året med 1 mkr i förstapris. I fjor var det väl närmast ett skämt för att vara ett lopp av den digniteten.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat