Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-07, 13:40   #347
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men travbanorna ska väl å andra sidan inte i första hand tänka på hur kuskarna smidigast ska komma iväg till nästa bana när dom planerar sina arrangemang. I så fall hade det väl varit mest optimalt att köra stordagarna typ en måndagförmiddag/eftermiddag.

Boden som väl känns mer avlägset än någon annan bana för de stora kuskarna satsar vad jag läst inte heller något på att få dit hästar med flyg till sin stordag, och följden har ju blivit att Norrbottens stora pris för det mesta är det överlägset sämsta storloppet för eliten som körs under hela året med 1 mkr i förstapris. I fjor var det väl närmast ett skämt för att vara ett lopp av den digniteten.
Nej, det är inte travbanorna som skall ordna de aktivas resor, föreställer mig att de stora tränarna/kuskarna kanske kan ordna ett eget litet gemensamt bolag som sköter deras resor.

Vad gäller flygresor för hästar så vet jag inte om det är särskilt vettigt att ta en del av prispengarna för att flyga in hästar från när och fjärran. Av alla de hästar som flögs till Solvalla så var det ett par montéhästar och ett fyraårigt sto som var behållningen, resten var mest utfyllnad. Dessa flygresor är en av anledningarna till att man kör lopp med 25-30.000kr i förstapris på vår nationalarena. Själv gillar jag principen att man skall tävla om pengarna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat