Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp
Beror lite på om du har en Smart-TV där du kan ansluta en nätverkskabel (alternativt trådlöst) direkt från TV:n till din bredbandsrouter och sedan nyttja TV:ns inbyggda webbläsare för att logga in och se sändningen. De flesta webbläsare i Smart-TV-prylar är dock väldigt begränsade när det gäller att spela upp flashmaterial (som dagens ATG.se använder sig av). Kanske blir bättring där med nya sajten? Jag föredrar i dagsläget att använda mig av en liten HTPC (mediadator ståendes vid TV:n) som är ansluten med nätverkskabel till router samt HDMI-kabel till TV och sedan ett litet trådlöst smidigt tangentbord med touchpad (Logitech K400r) som man kan använda sittandes i soffan. För Rikstoto Direkte går det dock bra att använda Smart-TV:ns webbläsare direkt.
|
Vad behöver man ha för dator som klarar det här minst tror du? Om man nu skulle vilja ha en laptop. Har köpt en chromecast. men datorn är för dålig, det bara hackar. Ska köpa en ny nu i dagarna. Några tips där priset inte rinner iväg allt för ofta? Mitt syfte är att kika atg live via tvn från min laptop. Just nu så synkar jag min telefon och den "hackar" ingenting. medans datorn är kaos, dock är bilden inte den bästa via telefon. men klockren hackandes via datorn.
Skulle det funka med en Google Nexus 9 surfplatta?
Senast redigerad av Filmtokig den 2015-06-09 klockan 08:20.
|