Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-12, 22:14   #77
hatten1

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Med andra ord så kommer alla spelformer med 100% återbetalning, o % spelskatt skapa ett oändligt antal av spelförstörda människor? SYN.

Att omsättningen ökar med 98% återbetalning istället för 70% beror på att spelarna som går break even med skatten, kan spela betydligt längre. Innebär inte att dom behöver öka insatserna, det är en myt som inte är helt olik prispolitiken på alkohol.

Att staten och arrangörerna försöker sälja myten är naturlig, enär ingen av dom inser att pengarna kommer in lik förbannat, skillnaden är endast att kunden får betydligt roligare betydligt längre tid, och det vore ju förfärligt.

Att SLOTS är förkastligt är ingen nyhet, har varit så sedan 1880talet när de första spelmaskinerna kom, och det är beroende på den mänskliga hjärnan, som hos en del av befolkningen gillar återupprepningar extra mycket, och där hjärnan finner nöje i enkla matematiska sannolikheter typ: Oj nu var jag nära jackpot, hade jag spelat alla komber så hade jag vunnit.

Färgflimmer, positiva symboler och återupprepning triggar hjärnan hos många, lägger man till ljud mm så blir det livsfarligt.

Forskningen är oändlig på detta i staterna, i Sverige är det få som har en susning. Speciellt bland politiker och monopolbolagen. Men de är ju inte heller konkurrensutsatta ÄNNU vill säga.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat