Ämne: V75-Boden
Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-13, 18:33   #144
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Jag har svårt att se att dagens omgång resulterar i miljonutdelning. Blir nog som mest något mellan 50' och 100'. Jag kan ju självklart ha fel.

Att det kan bli miljonutdelning när stora favoriter vinner håller jag med om men då brukar omgången vara väldigt svår på så sätt att kvarvarande avdelningar är så jämna i kvalitet att det oftast brukar vara svårt att få med alla hästar. Dagens omgång är inte så jämn kvalitetsmässigt, finns ett antal "icke-vinnare". Visst kan även sådan vinna ibland, men då måste de betrodda köra i toktempo, samtidigt som ett par andra galopperar - hur ofta händer det i ett par avdelningar...?

Det finns självklart ett par spelvärda skrällar i omgången. Men inte så många, dessutom ska man ju inte bara ta med skrällar bara för att man kan. Det måste ju finnas en anledning. Jag tycker inte om att chansspika en häst jag inte har någon känsla för bara för att vara ute efter "the big bucks"...

Lycka till idag!
Helt rätt, behöver inte ens kommentera ditt inlägg, Folk som letar spikar bland 5%-are är oftast snett ute
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat