Blev lite ställd igår och det är jag nog fortfarande.
1. Uppslutningen har varit mycket större än väntat. Tomteverkstan är nästan fullbesatt trots att systemen hittills varit mer Made In Taiwan än kvalitetsprodukter från tomteindustrin. Jag hade väntat mig att spela mer eller mindre solo första tiden och att medlemmar skulle droppa in efterhand.
2. De flesta har valt att satsa innan de sett systemen. Helt ok för mig, men det var inte vad jag hade väntat mig.
3. Det vann en massa favoriter igår. När sådana vinner är det alltid mer eller mindre dåligt. I går var skrällidén Ängens Airman inte alls långt borta från vinsten. Inte många var med på den och vinner en sådan ska man få betalt, men det hade vi inte alls fått. Alltför många favoritvinster drog ner systemen. Det hade kunnat kosta välbetalda vinstpengar. Det måste man dra lärdom av.
Jag tänker återgå till min ursprungliga tanke att presentera system på max 14000 rader. Mitt "tänk" har varit anpassat till det. Min egen insats som en bas i systemet. Systemen får bli en information om hur jag ser på omgången. De kommer att postas tidigare än hittills och jag ska, i mån av tid, försöka skriva lite mer om hur jag analyserat loppen/omgången. Medlemmarnas betänketid kommer alltså att bli lite längre.
Eftersom så många givit mig fria händer, så tänker jag ge mig själv lite mer fria händer att anpassa de slutliga systemen utifrån hur stor spelkassan blir, sen information, nya banförhållanden etc. Systemen på 14000 rader bör ändå ge en bra vägledning om hur det slutliga systemet kommer att se ut. Naturligtvis kommer inte C-hästar att plötsligt bli A-hästar, utan det kommer mer att handla om hur jag väljer att förstärka det ursprungliga systemet. Ju mindre det är och ju större den totala spelkassan är, desto större frihet får jag när jag stärker systemet.
Tills vidare behålls deadlines. 1,5 timme före första start för Tomteverkstan och 1 timme före för Trams.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|