Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-14, 13:12   #73
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Lite förändringar i systemmodellen för Tomteverkstan.

Trams kommer dock fortsatt att bygga på en spik och en enkel ABC-reducering. Systemet går att illustrera på en enda bild, så jag postar en sådan på Tillsammanssidan. Eventuellt på denna sida också, men det är krångligare så vi får se med det.

Tomteverkstan kommer fortsatt att ha en mer komplex uppbyggnad och vara spiklöst, men i övrigt kommer jag att ha en något mer anpassningsbar modell än tidigare. Möjligen kommer modellen att bli enklare, men det är långtifrån säkert.

Följande villkor kommer alltid att finnas med.

1. Minst en Utgångshäst måste vinna. Däremot kan antalet U-hästar variera. I går blev det tre för att systemet blev stort. Tre räckte dock inte.

2. Minst tre A-hästar måste vinna. Antalet kan variera men U-hästarna är även A-hästar. I går hade vi 13 hästar i detta villkor och fyra vann.

3. Max 2 CD-hästar får vinna. Som tidigare.

4. Max 1 D-häst får vinna. Som tidigare.

5. Utdelningsvillkor. Rader med låga utdelningar får ge plats för rader med högre. Det leder till en hel del uteblivna småvinster men på fem års sikt ska de inte vara avgörande för slutresultatet. Det kan däremot svåra rader vara, rader som man precis får med på systemet. I går blev alla enkelrader med prognos på under 21000 kr bortreducerade och det är där någonstans vi kommer att ligga.

Utöver dessa villkor håller jag öppet för ytterligare villkor i varje enskild omgång. Man kan nog vara ganska säker på att det kommer att finnas sådana.

Senast redigerad av overpace den 2015-06-14 klockan 13:14.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat