Innehåll på sajt för travtips?
Jag tänkte fortbilda mig själv lite genom försöka snickra ihop en hemsida, och då slå två flugor i en smäll genom att kombinera det med travintresset och göra en tipssida. Det jag efterlyser är era tankar, som läsare/spelare, om vad som bör finnas på en sida för travtips. Har bara spånat en liten stund på det, och det här är några av de saker jag lutar åt att ha med:
Dagens tips
Utvalda picks från V64/V65/V75-omgången i form av vinnare/plats/tvilling/H2H. Till exempel kan det någon dag bara bli en tvilling, en annan dag två platsspel beroende på förutsättningarna. Varje tips kommer att motiveras med några rader och en uppskattning av vid vilket odds värdet försvinner. Dessa kommer att postas på hemsidan strax efter att barfotan kommit (vilket väl brukar vara ca en timme före streckspelet drar i gång normalt sett).
Nästagångare
Hästar som gått enorma lopp utan att det visat sig i raden. Förhoppningen är att det ska vara en rejäl utväxling på oddset vid nästa start, det vill säga att spelarkollektivet bedöms missa det vid nästa start. En kort motivering på varje häst, och en splash på framsidan när det är dags för en av dem att starta. Runt 2-5 hästar bör löpande finnas på den här listan.
Länkar
Först och främst till de tränare som kontinuerligt kommenterar sina starthästars chanser på sina hemsidor. Fyll gärna på här med fler förslag!
DD
Dagliga spelförslag till dagens dubbel. Kommer att motiveras med några rader per lopp. Ofta kommer utgångspunkten för detta tips vara ett system med utformningen 1x4 där singelstrecket inte nödvändigtvis är favorit, alltså hög risk/hög utväxling.
Genomgående är det tänkt att kommentarer och observationer ska relativt hög klass rent analytiskt, och att de inte tar upp något som man redan kan läsa ur startlistan.
Så vad tror ni? Vad saknas, och vad känns extra bra/mindre bra med min första skiss?
Något off topic så förundras jag lite över hur fula i princip alla trav-relaterade hemsidor är, till och med de mest kända och framgångsrika nyhets/tipssidorna. Håller ni med eller är det bara jag som har dålig smak?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|