Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-14, 23:16   #41
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Strecklistan är faktiskt inte så dum på att tippa som det antyds här och var.

Om vi ser till Lunch-V4 så har jag i mitt statistikmaterial 362st sådana som handlar om trav på svensk mark. 6 gånger har streckfavoriten vunnit samtliga fyra avdelningar, men i längden har man förlorat 11% av sin insats på att konsekvent spela så.
Hela 19 gånger har tre streckfavoriter och en andrahandare vunnit. Den som konsekvent lämnat in de fyra möjliga raderna med det utfallet har 17% avkastning på sitt spelande.

På V5 ligger ranksumma 5 och ranksumma 6 11% resp. 78% plus.

På V64 ligger den som spelar V6 på alla rader som ger ranksumma 6-9 c:a 20% plus.

På V65 ligger ranksumma 6+7 ungefär 25% plus

På V75 och V86 fanns liknande siffror innan man tog bort möjligheten att spela endast för alla rätt. Där har favoritrader blivit riktigt usla eftersom man inte får något för sex eller fem rätt om 5 eller 6 favoriter vinner.

Vad vill jag då säga med detta? Jo, att talet om att alla favoriter alltid skall hatas bort är fel. I det långa loppet finns det ett bevisat spelvärde i de allra enklaste raderna.
Intressant.

Men i fallet V4, de andra redovisas ej, har du 362 omgångar som sample, det kan inte på långa vägar duga som "bevis" för "långa loppet" i det här sammanhanget.

ha de gött
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat