Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-15, 13:25   #64
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Med html5 blir det inte så dyrt att underhålla flera? Har iofs bara lite på hobby nivå pysslat med det men var inte direkt svårt att få en hemsida att se ut på ett visst sätt på mobil och ett annat på stora skärmar.

Jag köper inte riktigt tankesättet att hemsidorna behöver se likadana ut, tycker du webappen som finns för iphone och android ser likadan ut som atg.se eller classic.atg.se? Jag har aldrig hört någon som haft problem med det? Jag tycker istället det viktigaste är att man bygger sidor som fungerar som bra som möjligt för den skärm den är tänkt att användas på. Classic tycker jag än i dag är överlägsen att navigera runt på (fast den var bättre innan sista ändringen då man inte längre kan hoppa mellan olika spelformer på samma bana)
Jag jobbar rätt mycket med användarvänlighet och försäljning via nätet, och är av den åsikten att det betyder mycket om kunden känner igen sig. Nästan alla mätningar man gör visar att företag som har en enhetlig design och stor igenkänningsfaktor mellan de olika plattformar som kunden använder får fler kunder. Kunderna tillbringar mer tid där, och de har mindre problem med att "komma i mål" genom att spela eller köpa. Appar är inte ett långsiktigt hållbart alternativ, eftersom det finns ett motstånd mot att ladda ned dem, och att de ideligen måste underhållas med olika uppdateringar i takt med att operativsystem och funktioner utvecklas. Så de har gjort helt enligt den skola som finns vad gäller den här biten. Det finns däremot annat som man kunde gjort lite mer research för innan man satte igång, men det hinner jag inte just nu.