Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2
Jag förstår verkligen inte vad som är fel på startfältet till V86:an på Åmål. Förutom tränarna från närområdet, Goop, Stenströmmer, Jacobsson, Svanstedt och Horpestad så kommer Ludde dit med några hästar och dessutom Stefan Persson och Westholm. För min del är såna här startlistor oerhört mycket intressantare och roligare än när samma gamla kusar springer runt ovalen på Solvalla var och varannan vecka, när Melander har halva startfältet i lopp som inte ens är fulla och resten av hästarna i stort sett kommer från Nurmos och Wahlman. Åmål är en av våra mest gemytliga och trevliga travbanor, jag åker mycket hellre dit än till tråkiga storbanor som Åby eller Jägersro.
Jag ser verkligen fram emot en av årets trevligaste V86-omgångar på onsdag.
|
Tänk så olika det är. Gillar inte alls tävlingar på Åmåls rundbana. Upplever att det nästan bara gäller att räkna ut vem som tar spets för det är nästan omöjligt att vinna bakifrån. Men det är mycket trav ändå under sommaren så det kan vara bra med en fridag. Men nu kanske jag åker ändå för att finns ju en massa sköningar som man inte träffar så ofta.