Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Det finns även ett stort gäng "extrema skrällrader" som ger grymma underutdelningar eftersom pottens storlek inte räcker till för att ge "rätt odds" de ggr som de väl går in.
Därför är det inte helt omöjligt att Viroid är något på spåren.
|
Tror du har rätt om att det är en inte försumbar andel av omsättningen som läggs på vad man kan säga vara dåliga odds åt andra hållet pga pottens storleksbegränsning. Kan det verkligen vara tillräckligt många?
Samtidigt, jag tolkade Viroids inlägg lite konceptuellt; ett försvar åt insatsfördelningen och framförallt de mest sannolika raderna i en tråd som helt förkastar värdet av denna fördelning. Favoritraden slår nog spelavdraget över tid, men min poäng var mer mot att variansen är lite större än man räknar med via standardformlerna eftersom det finns en varians inom gruppen "rader med bara favoriter". Så resultatet ett år bakåt kan kanske följas av flera år med hemska minussiffror och en liknande sammanställning som nu gjorts skulle komma till andra slutsatser. Men jag kan ha fel och det är väl rimligt att V4/V5 är spel där fikarastspelarna som följer Aftonbladet inte deltar.