Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-15, 19:13   #54
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Skulle man rita en graf över spelvärdet fördelat på omgångarnas ranksumma skulle den se nästan likadan ut på alla spelformer. De allra lägsta ranksummorna ligger på plus, därefter följer stora minustal på relativt enkla rader innan det plötsligt uppstår lite spelvärde igen när vi kommer till mer än 3-4ggr avdelningarnas antal ungefär. Därefter följer en rätt så brant men taggig kurva nedåt in i de negativa värdena igen. Det är helt omöjligt att rent statistiskt försöka hitta riktiga skrällrader.

Med hjälp av olika villkor som t.ex. att minst en skall vara rankad sämre än 5, minst två favoritsegrar och liknande kan man förstärka dessa kurvor, men de ser i stort likadana ut för alla spelformer. Här ser man också att det behövs ett större material eftersom enstaka omgångar med hög utdelning kan få ett enormt stort genomslag, men de har bara inträffat en enda gång och man vet inte om det kommer ske igen var femhundrade omgång eller var tiotusende.
Intressant och det är kanske så att spelarna inte tar med rader med bara favoriter eller Max ett favoritfall i tillräcklig utsträckning. Jag känner intuitivt att du har överbevisat mig för jag köper det.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat