Citat:
Ursprungligen postat av BroderH
Till alla som gnäller om limiteringar och hur spelbolagen agerar. Hur skulle NI sköta ett spelbolag? Ärligt nyfiken hur ni skulle bedriva verksamheten och göra vinst.
|
För det första så skulle jag anställa traders som kan sitt jobb. Om många kunder limiteras så innebär det ju att de inte gör sitt jobb ordentligt. Skulle trots det vissa marknader gå illa för "mitt" spelbolag så skulle man kunna plocka bort dessa marknader. Det finns ju ingen lag att man måste erbjuda odds på varenda skitliga i hela världen.
Mitt bolag skulle likna Pinnacle i mångt och mycket, precis som de skulle jag inte slösa hur många miljoner som helst på totalt meningslös reklam när bolaget ändå redan skulle vara känt. Om vissa kunder trots allt skulle gå med plus så är det bara att gratulera och acceptera, skulle bolagets vinst bli 1 miljard istället för 1.1 miljard så tror jag nog att jag skulle kunna leva med det...
Citat:
Ursprungligen postat av Migge
Att ha som affärsidé att enbart ha förlorande kunder må låta bra på papperet men knappast när dessa kunderna sprider det till sina bekanta att det är "omöjligt" att "kunna" tjäna några som helst pengar hos spelbolagen!
Även kunder som råkar vinna & totalt sett ligger på nettovinst lär ju sprida badwill när dom blir limmade eller tom nekade att lägga bets!
I dessa sociala medier-tider så sprids negativ information blixtsnabbt & kommer i förlängningen att bli besvärande för spelbolagen samt även försvåra rekryteringen av nya kunder.
|
Önsketänkande från din sida Migge.

Så länge folk inte själva drabbas så fortsätter de att t. ex flyga med Ryan Air. Därför njuter jag i fulla drag när det händer något och de sitter där sen och bölar över hur Ryan Air har behandlat dem.
Varför "bölar" jag i så fall över hur jag har blivit behandlad kanske någon då undrar?

Helt enkelt för att jag var dum och naiv och trodde inte på folk när de berättade att de hade blivit limiterade. Jag trodde att man bara ville skryta hur duktig man var. Idag vet jag bättre...