K Nieminen (Rospiggarna) v H Gustafsson (Valsarna) 1.90 @ UB - 6u
Båda på reservplats ikväll. Detta är Henkas gamla bana, så han har bra koll. Kauko har jag lite frågetecken för? Hur hög är hans kapacitet, för han har inte imponerat på mig ännu. IMO ska Henka vara favorit här, han lär köra in ett antal poäng för sitt Valsarna på gamla hemmabana för att bidra till ett bra resultat för gästerna och han ska vara före finnen poängmässigt.
Västervik v Indianerna 2.65 @ BS - 3u
Jag får en känsla av att denna match kommer bli väldigt jämn, och då känner jag mig tvungen att testa "underdogen" i denna match. Förra året vann Västervik med 54-42 i detta möte på hemmaplan, men i år är det ett helt nytt lag. De blev första lag att slå dittills obesegrade Piraterna förra matchen, starkt gjort men var det en engångsgrej? Jag får inte grepp om detta lag ännu. Indianerna har potential i laget och jag har en känsla av att de kan rubba Västervik trots bortaplan ikväll. Reservheaten kommer bli jämna och ordinarie heaten känns som de också kommer bli jämna. Njae, måste testa detta! Har gästerna en bra dag kan de absolut skrälla till här.
Vi börjar med dessa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Overkill den 2010-06-08 klockan 14:28.
|