Ämne: v64 Mantorp
Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-28, 10:40   #10
grönvitt

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1018
Standard

Avd 2
Sjögerås Peiff har fart men är strulig och har galopperat i två raka nu. Som det såg ut senast kan den hoppa när som helst. Fart finns men den gör nog bort sig igen.

Betel AM verkar ha en ägare som tror på den för den är alltid spelad tidigt.

Dream out laud vann två i vintras. Vinsten på Eskilstuna var riktigt imponerande. Provades sedan på rikstoton och galopperade när den skulle gå med i anfall 700 kvar. Travet var inte bra på till slut på Örebro, galopp på Gävle och sedan struken för ryggömhet. Nu har den vilat. Har de tränat har den stor chans att vinna ett sådant här lopp från ledningen då den öppnade bra vid båda segrarna.

Power to be var riktig bra på Eskilstuna den 13/4. Har jagat den sedan dess. Den är inte alls snabb ut så risken att den kommer illa till idag. Men den avslutar bra varje gång och kör de bara lite för fort där framme kan det gå.

Rockey Reach får återigen Oskar J i vagnen och det är mycket bättre än Sam Clean. Höll farten bra till slut båda gångerna i Rättvik. Det här är en mycket fin häst som alltid drar på sig spel. Även om den är bra tycker jag den är ständigt överspelad.

Min slutsats är att Dream Out Laud är en spelvärd spik till 20% i ett öppet lopp.

Senast redigerad av grönvitt den 2015-06-28 klockan 11:19.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat