Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2
Så här kommer det att fortsätta enligt det nya konceptet för livesändningarna, jag trodde aldrig att jag skulle önska Haag och Melander med badmössorna tillbaka, men nu är det j-t nära. Jag tror dom har fått fullständig hysteri med att få in kvinnor i travsändningarna, kvinnlig referent och intervjuare på banan ( är det kanske samma person?) Eva Idemar i studion orkar man knappt kommentera, trodde man skulle slippa henne efter de katastrofalt usla insatserna som programledare när lunchtravet sändes i TV. Hennes korkade frågor och kommentarer är fullt i nivå med Kajsa Gustavssons, så sanslöst låg nivå så det är bara ett alternativ kvar, att koppla bort ljudet helt. 
|
Nu är det ju så att kvinnorna i trav-tv får oförtjänt mycket skit för sina insatser. Ofta plockas de inte in som "experter" utan som bollplank som här, och det är inte meningen att de ska kunna så mycket utan driva sändningen framåt och ställa frågor till experten som den får ta ställning till. Problemet är ju att de kanske borde sikta på att få in någon som kan lite mer ändå även på en sån plats så de faktiskt kan ställa BRA frågor. Och att de borde coachas att inte försöka visa sig på styva linan och kasta ur sig facktermer som de uppenbarligen inte alltid behärskar. Det kan bli så fel när man inte vet vad man pratar om, bättre att hålla det enkelt.
Snyggt kört av Djuse i all sin enkelhet för övrigt, avancemang i lustempot och sen lägga perfekt press och inte köra fullt förrän Söderholm (som då såg ut som enda hotet) galopperade.
Nu är det nog dags för Guli Storm! Ser klart mest spelvärd ut iallafall. Lottmar ser ut att ge hyggligt på vinnare också.