Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-29, 18:27   #22
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Lite förenklat uträknat är det summan av de rätta raderna.

V64 Mantorp jag får 588,66 st rätta rader och ATG betalar ut till 589,8 st och Joker räknar till 702,1 st.

ATG gissar jag har rätt, verkligt värde. Men min primitiva uträkning är
helt OK.

Mvh Uffe-E
Jokersystemets beräkningsmodell är tänkt att användas som ett hjälpmedel för att uppskatta storleksordningen på utdelningen för alla rätt. Det som visas är resultatet av en statistisk modell och ska användas till vad som är tänkt.

Att du får "fel" antal rätta rader vet jag inte vad det beror på. Om man delar 6rättspotten med utdelningen så får man 589.89 rätta rader. Att det skiljer sig från det verkliga antalet ( 598.8 st ) beror på öresavrundningen.

Visa gärna vilka siffror du har använt.

Om man använder HPT skulle du ha fått en ännu större avvikelse! Det programmet förutspådde 746.68 rader med 6 rätt. Förväntad utdelning = 3055kr. Verklig utdelning = 3867 kr. Bättre uppskattningar av utdelningen på en viss rad vid spelstopp går inte att åstadkomma. Ibland stämmer det bättre såklart. Särskilt för V5 och V4. Där landar man ganska ofta inom någon 100-lapp från den verkliga utdelningen. Sedan får var och en använda den uppskattningen efter eget tycke och smak.

Dessa avvikelser beror såklart på att programmen bara har tillgång till insatsfördelningen och inte de verkliga inlämnade raderna.

HPT förutspår även utdelningen på 1&2 fel. Dessa brukar stämma snäppet bättre än allarättsutdelningen i 3-potts-spelen.

På Mantorp förutspådde HPT utdelningen på 5 & 4 rätt på den vinnande raden till 34kr & 7 kr.

I mina ögon är det en helt fantastiskt bra uppskattning eftersom de verkliga utdelningarna var 33kr & 7 kr!!!!!!!

Nu var det länge sedan jag var betalande kund hos Jokersystemet. Men bara möjligheten att uppskatta utdelningen på 1 och 2 fel gör HPT värt pengarna enligt mig.