"Till sist: I lördags var Oliver Kronos storfavorit på V75. Hästen gjorde ett fint lopp som trea, och föll med flaggan i topp. Med bara några minuter kvar till start lämnade Björn Goop banan med sin häst – för att byta vagn. Om hästen får problem med utrustningen, till exempel tappar ett skydd, punktering eller något liknande – det köper jag som materialfel. Men vagnbyte? Det borde man testat innan. Nu fick tränaren Ulf Stenströmer 1 000 kronor i böter för att ha försenat starten, och i min värld är vagnbyte ett tveksamt skäl till att lämna banan och förstöra uppladdningen för de andra ekipagen i loppen. I reglementet står det att man inte får lämna banan utan godkännande av ekipagekontrollanten, och det här är något man borde kolla över inför framtida fall."
Skriver Fernlund i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle21048236.ab
Jag gillar VERKLIGEN Stenströmer, en av mina favoriter. Men han kör med en del fula knep som fördröjer starten. Vagn byte är verkligen inte okej att göra om inte något gått sönder, sånt får man testa i värmningen!
Sen tycker jag att man ska få högre böter om man gör om samma grejer hela tiden!