Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Nej. Exakt hur reservreglerna fungerar vet jag faktiskt inte. Men på något sätt går de efter insatsfördelningen.
Har svårt att se hur det skulle vara någon fördel. Vem som helst kan ju sätta de mest spelade hästarna som man inte har med på kupongen som reserver om man vill det.
Däremot är det ju helt j-a otroligt att de är med och spelar när de har den regeln eftersom det som sagt innebär att de måste SKÖTA RÄTTNINGEN SJÄLVA!
Nu är det tur att det handlar om Norge som det alldeles säkert går att lita på. Men det är ändå illa eftersom det finns funktionalitet hos ATG som inte går att använda pga denna avvikelse.
T ex så tror jag att de flesta spelare skulle uppskatta att få ev. utd även på 6 & 5 rätt inför sista V75. Spänningen ( och därmed även nöjesupplevelsen? ) ökar garanterat om man vet hur mycket man står att vinna på respektive häst. Den rapporten existerar idag. Men eftersom den inte fungerar när Norge är med och spelar så använder man inte den på resten av dagarna heller!
|
Läste deras reglemente:
" Reservehestene rangeres etter innsatsfordelingen på de enkelte hester i den aktuelle avdeling. Det vil si at den hest som har høyest innsats blir rangert som første reserve, den hest som har nest høyest innsats blir rangert som annen reserve osv."
Det är väl för det norska spelarkollektivet en "de-facto-fördel", men det torde vara marginellt. Det känns som att man borde kunna enas om samma regler. Rent praktiskt skulle jag inte ha något emot att vi hade de norska reglerna också i övriga nordiska länder. Detta bara för principen att det skall vara lika för alla. Norge har ju också sina specialer med jackpot, vilket också gör att det uppstår olikheter.
För en myndighet som Lotteriinspektionen måste det vara jobbigt när det är olika regler som gäller i samma spelform. Det kan ju finnas mycket större incitament för en norrman att rigga en svensk spelomgång eftersom de kan ha gigantiska jackpottar medan man i Sverige inte har någon alls att spela om. Svårare att övervaka då.