Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit
Vilken/vilka välter vi? Det är ju ett guldläge om favoriterna är "helt säkra" på förhand, eftersom (allt annat obeaktat, det här är strikt statistiskt) en starthäst inte kan ha mer än 80% chans att vinna om den är "klar" (egentligen är det runt 70%, men 80% ger en mer lättförståelig siffra sen). Har du tre klara så är sannolikheten att alla tre vinner 0,8^3 = 50% cirkus (40% i verkligheten, men det är nog lättare att förstå att alla tre vinner endast hälften av gångerna om du ser det på detta sätt).
Självklarheter egentligen, och visst ser det favoritbetonat ut - men man får analysera vidare i jakten på pengar! Goops sinne vs Melander? Takter vs Kihlström? Kan Lugauer göra en Adielsson på Jorma? Men jag håller med, det ser på förhand ut att vara en bra omgång för dig att vara med och jaga sjuan!
|
Personligen så föredrar jag lite svårare omgångar men med klass. Så det verkar som den här omgången passar dig betydligt bättre. Jag ska dock göra ett försök att sätta den och lite pengar kan det trots allt bli.