Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-09, 22:47   #31
Manprinsen
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Korta tankar om kallblodsloppet:

-Heltäckt och igenspikat om man tar alla norska förutom Troll Sindy och Gangtrött som är lite för korta i rocken. Svenskarna göre sig icke besvär här, det är jag fullständigt övertygad om och jag ser att nästan alla som lämnat in är det också.

-Just nu klart favoritspelade Mino står bra vingligt till. Visserligen har han ett springspår, men i ett fullt 15-hästarsfält med en massa ovanligt travsäkra kallblod är det rejält stor risk att man inte hittar ner i vettig position även om man prickar starten ganska bra. Och om man får backa ner så står man ännu längre bak än där man startade. Så bra är inte Mino jämfört med sina konkurrenter i det här överlag ganska fina loppet för klassen (tack vare att vi är så nära gränsen).

-Två av världens bästa kallblodskuskar bakom fina norska hästar möter ett amatörekipage från Östersund i spetsmatchen. Walk over heter det inte i ett sånt här fall. Det blir WALK ALL OVER! Men hur går den inbördes proffsen emellan då? Mer ovisst såklart, men Jorma har fördel av spår ett och hästen öppnade riktigt stabilt och snabbt till ledning från fjärdespår i volt på 1600 med en amatör i vagnen senast. Så även om Mikkelborgs ser regerlig och fin ut på alla sätt måste det ändå vara så att ledningen är ganska vikt för Jorma. Min gissning är att det knappt blir körning om det utan att Mikkelborg siktar in sig på en fin ledarryggen per omgående för att hålla krutet torrt tills luckan förhoppningsvis kommer under sista halvvarvet.

Det lutar en del åt utgång på Jorma det här sammantaget. "Garantispets" med ett bra ekipage på sommarbana! Hästarna på dubbla tillägg är bland de hårdast spelade just nu och jag har lite svårt att se någon av dem avgå med seger faktiskt. Sagholens hästar är segerstaplare och står 20 framför, det känns svårt att knäppa både dem och täthästarna. Berglöf är ju kanske lite rund om magen för att dra på, men det är väl första gången han kör kusen och det behöver inte vara något minus faktiskt.

Tankar?
Du kör hårt ikväll

Jag tror hästarna på tillägg är för dåliga för att ta in nödvändiga metrar på startvolten. Jormas tror jag är missgynnad av distansen, men förhoppningsvis klarar Mikkelborg av att hitta luckan som du säger. Under förmodade banförhållanden så tror jag att det krävs hästar som springer 20-tider för att vinna från dubbla tillägg. Med det sagt så är det ändå kallblod, och har jag råd så kommer jag ta med 10,12,15. Det här loppet får bli en prisregulator på mitt system, behöver jag fler streck i andra lopp så chansar jag och går kort på 1 och 2.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat