Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-10, 16:48   #1
AndyMart
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75-Tillsammans Åbergskvällen


Bestämde mig idag för att köra ett V75-system under Åbergskvällen. Än är det inte 100 % men skulle tippa att det är ungefär 85-90 % chans att ett system lämnas in. Ska vara en otroligt tydlig favoritrad på förhand för att det inte blir spel.

Kommer som alltid under denna kväll vara väldigt påläst och förhoppningsvis får Jägersro dessutom besök av en hel del utländska ekipage. Varför jag hoppas på det är för att jag ofta har väldigt bra koll på hur bra de utländska ekipagen egentligen är, och hur de står sig mot svenskt motstånd. Dels för att jag får ta del av information kring lopp och hästar i utlandet ganska kontinuerligt här nere och dels för att jag personligen ser ganska gott om utländska lopp med de hästar som kan tänkas besöka travkvällar som Hugo Åbergs.
Oroar mig dock inte för att de utländska hästarna ska utebliva då flera lopp (Europeiskt femåringschampionat, Premio Going Kronos, Hugo Åbergs Memorial) redan har klara utlandshästar. Dessutom blir det ofta så att en tränare som har starthäst i ett av loppen gärna tar med någon mer från stallet också. Troligtvis kommer det krylla av utländska hästar i år och om jag inte är helt fel ute kan det nog ge mig en liten edge gentemot resten av spelarna. Kanske inte alla, men majoriteten.

I alla fall, nog tjatat om loppen och utländskt, nu till upplägget istället.

Hade tänkt mig något enligt följande modell till detta bolag.

;- Namnet på laget är Andys Åbergssystem. Registrerat laget har jag gjort men vet inte när jag kommer börja med att bjuda in personer.
;- Det är ett engångsspel, vilket innebär att vi endast kommer köra detta bolag en gång, V75 under Hugo Åbergs kvällen. Sedan läggs bolaget ner igen.
;- En andel kommer att kosta 300 kr och varje spelare kan maximalt köpa en andel.
;- Antalet andelar som säljs kommer att vara begränsade till 5 eller 6, vilket innebär att insatsen kommer vara antingen 1500 kr eller 1800 kr.
;- Antalet medlemmar kommer därmed att vara antingen 5 eller 6, mig inkluderad.
;- Matematiskt, reducerat jokersystem, spiklöst, tre heltäckta lopp osv osv.. Sånt har jag ingen aning om än men det troliga är ett till stor del matematiskt system med vissa krav. Men som sagt, inget jag bestämmer idag när endast propositionerna finns tillgängliga.

Det var nog ganska bra sammanfattat, med andra ord allt för mig!

Hör av er via PM om ni är intresserade av att vara med, så ser vi hur vi går vidare.

Andy
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat