Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli
Tycker Grekland känns rätt svaga, framförallt offensivt. Tror man får svårt i första matchen mot Sydkorea (har själv lirat 1X på Sydkorea), tror man max kan få med sig ett X. Mot Argentina ska man inte ha mycket att hämta tycker man. Nigeria har jag faktiskt inte allt för bra koll på men det känns som en öppen match, kan gå lite hur som helst, inte helt omöjligt att grekerna tar den.
Så som jag ser det så är nyckeln till grekerna ska gå under linan första matchen mot Sydkorea. Vinner Sydkorea så ska det mycket till om grekerna ska ta 4 pinnar mot Argentina och Nigeria. Men lyckas grekerna få med sig en vinst så räcker det med 1 pinne i någon av de matcherna. Blir det X så är de över linan vid vinst mot Nigeria.
Kanske lite luddigt, men det är mina tankar kring ditt spelförslag iaf.
|
Förstår precis vad du menar, och jag var väl lite inne på samma linje innan jag spela... spelade under med anledning av att jag tror att Sydkorea vinner eller får oavgjort samt att Lagerbäck bara kommer ge Grekerna 1 pinne och därmed 2 poäng totalt max för grekerna. Det som dock kan va en nackdel för mitt spel är väl att Argentina lyckas vinna båda sina första matcher och sedan taggar ner lite och nöjer sig med X mot Grekerna, men det får väl VM utvisa inom snar tid...