Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-18, 12:30   #150
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

1
Det är ganska lätt att komma till ledningen när man har en jättefavorit med framspår på V75, startsnabbhet är underordnat favoritskapet när det gäller faktorerna som talar för eller emot ledning. Mycket troligt att den vinner från spets större delen av loppet. Däremot är det galet tunt spelat bakom och det är vettigare att använda favoriten som utgång än som spik!

2
Stoloppet är oväntat ojämnt spelat i mitt tycke. Många av hästarna på framspår på start tillskrivs inte större möjligheter än 5% och det är för lite. Långt upplopp i all ära men det är snabba banor och svårt att ta tillägg. Bara Rossella Ross på tillägg som jag tror kan knäppa de där framme. Barfotagående Network Broline på springspår och Goop till runt 10% känns som en bra utgång eller chansspik. Lyckas de med felfritt lopp borde det gå vägen, den där har hoppat bort en del pengar.

3
Truculent sätter jag som förstahäst utan att tveka, jag tror den har lika stor eller större chans än baggen faktiskt. För den ena är det garantispets och för den andra finns risk att bli fast. Enkel ekvation? Mellby Viking ska bli intressant att se på lite kortare och med barfota och bättre kusk. Den har blivit lite snabbare och det skulle kunna gå, men känns ändå ganska överstreckad här. Mr Vox är lite sämre än Vikingen i stayerlopp, men med dessa förutsättningar tror jag han är vassare och har dessutom bättre läge. Streckvärd! Global Money ser också streckvärd ut, har ju varit riktigt bra och hur mycket spelad hade inte den varit om den hållit hela vägen på Årjäng senast!?

4
Alla tjatar om Puros häst och visst har väl den säkert bra chans, men jag ställer mig lite frågande till att den ska vara favorit före spetsvinnaren. Visst var det en fantomspurt senast, men den ska fortsätta leverera också. Dessutom, hur många i det loppet hade platsat på V75? Nej knappt nån va? Troligt då att prestationen överskattas eftersom det mest var rundningsmärken som han sprang förbi. Jag utgångar Lövgren och om han torskar så torskar han. Så som förutsättningarna ser ut bör Björn ha bra chans att få rygg ledaren och lucka så den får bli med på lappen också.

5
Versailles bör spetsa, men Jeanette har både mer stake och bättre häst än Ville så jag räknar med att finnen är så ofinsk att han släpper direkt så är det promenadseger för Cabben som möter enklare motstånd än på länge. De värsta ekipagen är väl annars på bakspår och det handikappet har de nog inte råd att lämna. Bra spik som inte är speciellt stor favorit!

6
Köper badkarsresonemanget att Star Advisor ganska behändigt kommer till spets och blir svårslagen. Men att det är så självklart som streckprocenten säger håller jag inte med om. Utgång men inte mer.

7
Coldtown spets och slut! Begriper inte att den inte är klar favorit. Oliver har haft överkapacitet jämfört med sina motståndare, men i ett sånt här kanonfält är han bara en i mängden.

Lycka till alla!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat