Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-20, 19:15   #38
robfri
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Denna nyheten kommer ni nog alla glädjas åt, årets bästa travdag, Elitloppet får stå åt sidan i år!

Nio av tio Åbergshästar är klara, de sista detaljerna när det gäller den tionde hästen återstår – men Åbergskvällen består av så mycket mer än Åbergs. Kvällen är unik med totalt fyra ”Grupplopp”.

Europeiskt femåringsmästerskap ser ut att bli ett topplopp. Robert Bi, vinnaren av Copenhagen Cup ställs mot den norska fantomen Papagayo E och hemmahoppet Tumble Dust.

Breeders Coursefinalen för treåringar ser ut att bli ett kanonlopp med årgångstopparna från flera Europeiska länder.

Malmö Stads Pris, det klassiska stayerloppet, kommer att se storloppsvinnarna El Mago Pellini och Alfas da Vinci, båda med Jägersro som hemadress, som två av förhandsfavoriterna.

– Jag tror inte att det förekommit att en svensk bana arrangerat fyra grupplöpningar samma kväll. Jag tror att vi kommer att få ett program runt Åbergs som är något alldeles fantastiskt, sammanfattade Jägersros sportchef Mats Ahlkvist.

”Skånemejerier presenterar Hugo Åbergs Memorial” avgörs tisdagen den 28 juli över 1609 meter och lockar med en miljon i förstapris.

Hittills klara hästar: Creatine, Maven, Mosaique Face, B.B.S: Sugarlight, Voltigeur de Myrt, Delicious U.S., Royal Fighter, Vincennes och Oasis Bi.

– Jag hoppas att vi ska kunna presentera den sista Åbergshästen någon gång under måndagseftermiddagen, vi jobbar på det i alla fall, lovar Ahlkvist.
Elitloppet stå åt sidan, haha, den var rolig.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat