Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-22, 16:11   #632
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
3 åringar i Lördagsloppet ?

Ja OK om det är sent på hösten och hästarna har en tävlingskarriär att bedöma, men det är ingen brist på 3åringslopp för de bättre, snarare för många , räcker det inte med E3-Bredeers - Kriteriet , varje storloppsdag brukar ha 3årignslopp med bra pengar och Solvalla kör ett antal lopp med minst 100 i första pris

Jag skulle inte gilla att på V75 på Jägersro har 3 åringar högst 200¨' på V75, det är för mig mer svårbedömd än ett kallblodslopp, förmodligen har jag bara sett någon enstaka live.

en riktigt dålig ide, känns som man redan nu bränner 3 åringarna, i vart fall årets 4 åringar är en kull med flera toppar som gått bakåt som 4 åringar
JJag tänkte först skriva att det borde gå. Sedan tittade jag på statistiken. Fram till idag var det inte ens 50st treåringar som tjänat 150kkr eller mer. Sänker man kraven till 100kkr insprunget får man ihop knappt 100st. Det kommer säkert se lite bättre ut om ett par månader, men kanske får man inse att fyraåringar vore en bättre målgrupp för V75-tävlande.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat