Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-23, 13:50   #2
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Streckanalyser till tävlingarna den 27 juli

V4:an ser väldigt enkelt ut. Det finns norska kanoner med som är mycket svårslagna.
V4;1 vinner 7 Galileo hur lätt somhelsttycker man. V4:2 är Tangen Piril lika överlägsen. Ett smärre jord skred om någon av dem torskar. V4:3 står i första hand mellan två norrmän 1 Tangen Loke och 3 Sikvelands Svarten. Finns en liten chans att 7 Pydin och/eller 9 Björlifant kan överraska (Ove A / Uffe). I V4:a tror jag mest på 15 Benita (Ove A) trots läget- Värst emot är nog 12 Robis Tova, en häst med snabba fötter och har resultat. 10 Masai Sothwind kan slå till men är nog alldeles för galopplysten

V5 är mera intressant. V5;1 tror jag att 7 Blits Buitenzorg vinner. Var riktigt vass vid segern i Hoting. Amatör SM är alltid prestigefyllt att vinna så detta uttagningslopp blir en riktigt härlig kamp. Bösta kusken är nog Ingvar Nyberg, som kör P.J. Winner , kanske blir favorit? 1 More Muscles skrällde i hårt gäng i Hoting till 23 ggr pengarna men är nog alldeles för svårkörd för Linda Nässlander. V5;2 vinner B.W.Gullis som vann lätt senast (för Kilhlström ). I V5;3 har jag en fidus. Tror faktiskt att 9 AstronomHornline spurtar
hem detta lopp till hyfsat odds, Riktigt imponerad vid segrarna i Hoting. Värsta motståndaren är nog 10 Laraki Brodde och kanske 11 King Southwind. . I V5:4 blir 1 Torpa Glea favorit. Men GöranThorén kan väl inte vinna två lopp samma år ?? 3 Aase med Tjomsland är nog klar,. I V5 avslutningen så ska väl 9 Pledge Allegiance inte kunna förlora. Svantes häst vann 6 lopp i fjol

Detta blir sista mellannorrlandsanalysen jag skriver på denna sajt. På förekommen anledning har jag inget intresse längre att lägga ner jobb på detta. Har diskuterat med mina närmaste skribentkollegor och dom stöder mig till fullo. Jag ber att
få tacka för alla Sharps jag fått och som jag givetvis generöst har skickat vidare till uppskattade inlägg jag läst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MattiasB75 (+10), Mellerud (+10), uLFStR491 (+5), dempa1899 (+20), Manprinsen (+50), Torstens (+5), oinkk (+5), draken (+10), dumle (+20), V75fahlle (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat