Jag är ganska säker på att de rödgröna får makten framförallt pga miljöpartiet (INTE pga Mona Sahlin). Det är ju fortfarande inne att rösta grönt och MP går säkerligen mot ett rekordval. Alliansen tappar tyvärr en hel del röster på deras mycket luddiga och otydliga miljöpolitik. Men till slut blir det så, Miljöpartiet och den globala ekonomiska krisen blir alliansens fall. Folk förstår inte att Sverige klarat den ekonomiska krisen bättre än flertalet länder i världen pga de stora skattesänkningarna på inkomst som skett under alliansens tid. Detta har stimulerat vår ekonomi kraftigt under en väldigt, väldigt svår tid.
Det känns jäkligt sjukt att vänstervridna Miljöpartiet tagit patent på miljöpolitiken, hur f-n kunde det bli så?
Man får ändå säga att alliansen gjort det väldigt, väldigt bra. Trots att de regerat under den allvarligaste världsekonomiska krisen sedan andra världskriget (!) så är valet relativt öppet. Reinfeldt och Borg har nått en enorm respekt, även internationellt, Bildt tycker jag varit klart tveksam. Bildt är inte tillräckligt diplomatisk för att vara utrikes minister, han har på äldre dagar blivit en riktig glappkäft som retar upp andra nationer.
Sedan kan man väl inte annat än att beundra alla oerhört generösa martyrer som finns i detta land? De är beredda att dra in på semester resor och att minska familjekassan bara för att de rödgröna ska få höja skatterna igen (både skatter på inkomst och diverse energi skatter). Väldigt många i Sverige vill tyvärr känna tryggheten av rejäla bidrag och en stark stat.
Jag är helt klart beredd att satsa stora pengar på att de rödgröna vinner men samtidigt om de förlorar så dansar jag mer än gärna på Sergels Torg. När det gäller betting ska man aldrig blanda in känslor.
Mona Sahlin som statsminister, det är en mardröm som kommer besannas. :-( Oerhört pinsamt för Sverige.
Framtiden ser dock ljus ut. Akademiker och högutbildade röstar oftast borgerligt och tendensen är ju att fler och fler tar Universitets examen. Även företagande och entreprenörs skap går sakta men säkert upp. Företagare ser tydligare än de allra flesta hur högt skattetrycket egentligen är i Sverige. Företagare förespråkar oftast en ekonomisk politik som är avsevärt offensivare än vad alliansen står för.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av makatech den 2010-06-12 klockan 00:15.
|