Ämne: V75-Rättvik
Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-27, 06:30   #11
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag skrev ingenting om Jägersro, men så fort Norrlandstravet och dess omfattning ifrågasätts så ska ni hela tiden börja tjata om det. Jägersro har tappat ett flertal V75 lördagar redan så man kan väl i alla fall inte påstå att dom har får många kvar sett till hur många lopp av den digniteten hästar som tränas där vinner varje år.

Dannero borde förövrigt inte tilldeles någon V75 dag alls sett till kvaliten på hästarna där. Den banan borde om någon ha stängts igen för länge sedan. Den tillför absolut ingenting till travet. Den kostar bara en förfärlig massa pengar att fortfarande hålla igång och ligger geografiskt helt fel.

Läs Lars G Dahlgrens färska krönika på travronden.se förresten. Han får väl trots allt betraktas som ganska neutral i den travpolitiska debatten. Kanske ni då förstår att någon måste göras om travet inte ska vara en korpsport i Norrland om 20 år.
Vad är det som kostar så förfärligt mycket pengar på Dannero? Trots att det bor färre människor i Ådalen än i Rosengård så finns det mer hästar i Ådalen.

Jag har läst Lars G Dahlgrens krönika, och de slutsatser jag drar av den är att han anser att sportchefen på Jägersro är dum som inte skriver ut lopp med ordentliga prispengar till unghästarna. Problemet är liknande på nästan alla banor. Man har inga problem med att ta stora delar av prispengarna i anspråk för att köra lopp för de äldre med fina prispengar. Det finns hur mycket "memorial", "minne", "stora pris", "grand prix" och titellopp som helst med höga prispengar. Däremot är så gott som alla riktigt stora unghästlopp insatslopp där hästarna springer om ägarnas egna pengar.

Det är naturligtvis ohållbart i längden, och för att få fart på uppfödningen måste sportcheferna börja fördela om sina proppar.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat