Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-28, 08:02   #152
Kocken14

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5782
Standard

Nu verkar det bli regn och åska, brukar banan bli hård eller blir innerspåret tungt?
En liten analys till en av årets sportsligt bästa V75or.
Avd 1 - Var länge inne på att spika YH men ju mer jag läser loppet så framstår det att det kan skrälla, Backfire i spets med YH i dödens. Så framstår Eketorps Tess som omgångens drag ,höll ju fantastiskt bra i spets näst sist på Halmstad (under 9 /f1000). Sedan enkel seger efter en vandring i dödens i 6-700 meter så brisade hon undan på Axevalla, får hon ett ok lopp så är skrällen möjlig!! Kanske att hon kan få samma lopp som YH fick på Halmstad. .

Avd 2 - Kommer Björn Goops första tränarseger på ett halvår ? Pacific Broline ser ju ut som ett stjärnämne, men
jag tror Tango Negro plockar ner alla på upploppet. Två hästar på systemet..

Avd 3 - Öppet lopp, här får man gardera efter plånboken, men vill varna för nr 1 Surinam FHsom säkert laddat för detta loppet längre ,vann enkelt på Vaggeryd, kan bli en bejublad himmmaseger.

Avd 4 - Vilket race, 6,7 givna favoriter men 11 Rod Stewart har jag en god feeling för, kanske kommer längst ut och knäpper favorit duon. Men läget är ju ett minus,men jag tar med honom på kupongen.

Avd 5 - Spik på Juulemannen, 9 Tycoon Conway hall, får bli min Spik i omgången, i brist på andra och att Juulemannen brukar vinna på Jägersro. samt att han säger att han är lika fin som vid Copenhagen cup dagen, då var han ju kanon.

Avd 6 - Sänker Ludde Royal Fighter från dödens och sig själv och bjuder in de andra?
Garderar friskt, tänk om Örjan kunde hitta ner i tredje ytter , Örjan kör framåt i starten , lär ju bli en rejäl öppning och luckor att hitta ner i, backar man från start är det nog kört. Blir ett härligt lopp att se.

Avd 7 - 13 av de 15 sista segerhästarna har startat på startvolten i detta lopp. jag streckar alla på start och El mage pellini.