Ämne: V75-Rättvik
Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-28, 09:07   #20
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Många vill veta anledningen till att jag lägger ner analysjobbet. Som en skribent skrev har antalet vettiga inlägg (tips och ideér) halverats sedan i våras. Och en stor anledning till detta är nog Olles tjatiga inlägg dag ut och dag in. Trots att kompetenta skribenter sätter honom på plats gång efter annan fortsätter han att spamma sajten. Travpunkten knäcktes och är numera mest en "klubb" för inbördes beundran.

Han är genomskådad. Med lögner och halvsanningar försöker han få igenom sina budskap. Typ Norrland håller på att avfolkas... Det har väl aldrig hänt att befolkningen minskat i norrland? Däremot flyttar dom in till städerna. Umeås utveckling kommer på sikt att gynna norrland tror experterna

Det som fick mig att ta beslutet är nedanstående inlägg som Olle gjorde för ett tag sedan

"Det är dock inte spelet som tyckts locka, så frågan är om inte Hotings lopp lika bra kunde vara rent bygdetrav. Om det kommer dit över 3000 personer men V5 omsättningen är på 150 tkr, V4 omsättningen 50 tkr och övriga spelformer har obefintlig omsättning så måste det vara annat än spelandet man kommer dit för och i så fall kunde dom kört utan totospel hos atg lika bra."

jaja, som vanligt bör Olles analyser kollas med lupp. Vad som inte framkommer är omsättningen dag 2 på hoting, dvs 7 juli, då får man följande siffror V4 1.920.632
(dvs nästan 2 miljoner!!!!) V5 omsättningen 385.928 kronor. dag 3 dvs 10 juli V4 omsättningen 93.663 och V5 187.164 kr.

Trots att V4 en dag omsatte nästan 2 miljoner hävdar Olle att Hotingtravet ska göras om till rent bygdetrav och man kan köra utan totospel hos atg.

Eller menar han att bara Dag 1 på Hoting ska göras om till bygdetrav. Och Olle tror väl att det ändå kommer 3000 personer till den tävlingsdagen!? Det finns säkert många anledningar till att det var så låg omsättningen dag 1. Tror bl.a. att livesändningen inte hade trängt igenom riktigt(Mittmedia). För några år sedan skrev Olle att Hotingtravet skulle läggas ner, en förlustaffär för atg. Tvärtom, säger jag, det är sådana här travtillfällen som säkert väcker trav- och spelintresset hos många

Amen
Men varför blev du då avstängd på travpunkten (och innan dess på travcafét)och tvingades hit ? Jag har aldrig någonsin blivit avstängd någonstans, och det beror troligen på att jag till skillnad från dig aldrig ger mig på enskilda medlemmar med personangrepp, ringer upp deras arbetsgivare om man inte gillar dom, eller tom ringer upp deras fd fruar om det handlar om medlemmar du retar dig på när dom genomgått jobbiga skiljsmässor.

Sådana personer som du är det bara skönt att slippa. Hoppas du aldrig någonsin ändrar ditt beslut att sluta skriva här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat