Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
Jadu, förvånande att någon som kan så mycket om trav tycker att hon gjorde samma val som de rutinerade kuskarna. Jag såg loppet på plats. Jag såg att Peter Untersteiner gjorde ett annat val. Lutfi Kolgjini gjorde att annat val. Stefan Melander gjorde ett annat val. Och här pratar vi om en häst som vann sitt försök från dödens. Om hon hade kört så lite som 100 meter från start så hade hon som sämst haft tredjepar utvändigt. Och då hade hon åtminstone fått chansen. Med den styrning som hon presterade nu så satt hon ju hermetiskt fastlåst in på ritsen. Jag förstår ärligt inte ditt kramande. Men fortsätt gärna att spela henne, Haugstad och de andra. Det händer ju att de väljer rätt.
|
jag menar att de gör samma val från spår 2 i det läget. alla förutom ludde som aldrig sitter fast och som inte är nån toppkusk. Stefan Melander är heller inget exempel på nån toppkusk.
man väljer inte tredje par utvändigt framför rygg ledaren i dessa stentuffa gäng om man inte kör en överlägsen häst. då är man inte klok.