Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-28, 21:46   #478
Chiron
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Självklart skall ekipaget som flaggar för materialfel granskas HÅRT! Om det inte är befogat - stryk! Direkt!

OM det är befogat med materialfel skall ekipaget ha två minuter på sig och INTE EN SEKUND MER! Enligt reglementet! 2 minuter och 1 sekund och inte klar bakom bilen är lika med STRYKNING!

Det är lösningen!

Din "forgive and forget"-lösning och "nya tag imorgon" tillhör och sätter identitet på problemet i amatörland!
Men var det någon som tyckte att det var obefogat? Godtogs inte Bakkers förklaring? Jag frågar eftersom jag är novis när det gäller sådant här...

Men om man ska stryka för en sekund över. Då finns det mycket man kan stryka och diska för - halvspårskörning, flygande start osv. Finns rätt så mycket som är "ruttet".

Kan ta ett exempel från fotbollen. Spelare låtsas att dom är skadade för att inte riskera att släppa in mål. Så fort domaren blåser så är dom uppe på benen igen. Utespelare och målvakt brukar oftast "mjölka" tid när dom leder och det är mindre än 10 min kvar. Finns mycket man kan nämna, men det är något jag har accepterat och något jag tyvärr får leva med. Om jag skulle vara emot allt då skulle jag inte kunna se på fotboll längre, detsamma gäller travet.

Jag erkänner att jag inte är så kunnig. Men vill lära mig så mycket som möjligt, tycker att trav är ett fascinerande spel. Att glömma är det enda man kan göra, därav min "forgive and forget"-mentalitet. Det är antingen det eller att sluta spela.

Ha det!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat